I BC Hospitality Group arbejder vi ud fra begrebet Responsible Hospitality. Det betyder, at vi - udover at levere den bedste service til vores gæster og kunder - også tager ansvar for forretningens påvirkning på miljø og samfund, og bestræber os på at have en postiv indvirkning på vores omgivelser. 

DRIVKRAFTEN I VORES FORRETNING

Vi bestræber os på at være den førende hospitality virksomhed i Danmark, det gør vi ved at fokusere på det der er vigtigst - hosting moments that matter. Dette er drivkraften i vores forretning og afspejles i alt hvad vi gør, herunder at udnytte vores potentiale til at påvirke vores omgivelser positivt.

Vi har derfor defineret bæredygtige fokusområder og iværksat konkrete initiativer indenfor hvert område.

RAPPORTER

Læs alt om vores fokusområder, bæredygtige tilgang, aktiviteter og initiativer:

Responsible Hospitality Report 2018
Responsible Hospitality Report 2017
Responsible Hospitality Report 2016

 

INITIATIVER & EVENTS

Madspilds initiativer

TREATBOX & TOO GOOD TO GO

Madspildsinitativet Treatbox – er en alternativ doggybag, der tillader gæsterne at få resten af deres måltid med hjem, når de har spist hos os.

Produktionsprocessen bag Treatbox er CO2-neutral og boksen er 100% biologisk nedbrydelig og indeholder altså hverken de samme kemikalier eller hormonforstyrrende stoffer som plastik- og folieemballage. Med Treatbox håber vi at kunne mindske madspild markant og gøre noget godt for miljøet, samtidig med at vi gør det nemt for gæsterne at tage overskydende mad med hjem.

Treatbox er blevet til gennem et samarbejde mellem Unilever Food Solutions, REFOOD og KLS PurePrint, og skal bruges på restauranter, i kantiner, til festivaler mv.

Too Good To Go

Endnu et madsspildsinitiativ er partnerskabet mellem vores Orango Café og Too Good To Go (TGTG), en online platform dedikeret til at redde god mad fra at ende i skraldespanden. Ved hjælp af TGTG-appen kan forbrugere finde ekstra gode tilbud på måltider fra lokale madsteder, der ellers ville gå til spilde.